- Sen års surmé.



Januari: Då börjar vi förre årets år sumé, vad säger man bättre sent än aldrig ?
Ja första månaden på året, då klättrade jag, Louisa, Rasmus och Viktor upp på ett vatten torn, jag själv sket nästan på mig när jag var tvungen att hoppa ner. Jag & Cissi fotade med ficklampor sedan gjorde även jag & Viktor det. Köpte blåa mjukisar till Viktor och gröna till mig, fotade även vatten.  


Februari: Spelade Twister med en massa folk, snurrigt och klurigt värre. Victoria fyllde 18 år så då var de dricka gott och sjunga sing star hos henne sedan utgång. Sedan åkte jag till Miami med mamma och bror då jag fick hålla en baby alligator. Började min praktik där jag just nu jobbar. 



Mars: Louisas månad, hon fyllde 18. Då det blev utgång där med och träffa nya folk och ha en trevlig kväll, gratis taxi hem är aldrig fel. Myste med Louisa, Rasmus och Viktor. Jag och Louisa överraskade med en rulltårta och av det blev det en taco kväll med lite folk. Ja bakade cupcake för första gången som jag gav till min praktik. Snön låg kvar och försvann även så fotade blommor både ute och inne. Jag & Viktor tog kort på oss. 



April: Jag bakade cupcakes igen men denna gången till mitt, Viktor, Madelenes och Jakobs halv 8 hos mig.
Fotade Louisa uppe i träden gjorde jag också, fotade även Paulina i det härliga vår vädret. Tog självporträtt som jag faktiskt blev nöjd med, hade min första grillning ( gillar inte ens grillat ) med Rasmus, Robin, Viktor & Sanna. 
Blev timvikarie på min praktik.



Maj: Fotade Louisa i skogen igen men denna gången hennes ide. Köpte massa kläder från Hm, tack mamma.
Viktor gjorde räkmacka till halv 8 hos mig som jag fotade i typ en halv timma. En räckmacka ? Hur många poser kan man få ?
Jag började få väldigt mycket kärlek till choklad... lite mer Mmm i livet helt enkelt. 
Jag och Madelene åkte inlines till skolan tog ca 40 min - 60 min. 



Juni: Student dags, åkte upp till Tjörn för att fira att Erica har tagit student, skönt att ses också efter 4 år typ.
Åkte till Åhlborg med Pappa, Annelie, Viktor och OScar. Där fans ett zoo så det var bra för Maria älskar zoo. 
Fotade min kusin Anna med hennes häst och fotade även Madelene. Sedan började jag sommar jobba där jag är timvikarie. Viktor fyllde 17 år.



Juli: Sommarlovet blev väl inte en ledighet på ett sätt, ledig från skolan men jobba, ja det gjorde jag denna månaden varje dag utom typ 6 dagar. Min bror fyllde 16 år, stor kille nu. Madelene fyllde 18 år så då blev de trevligheter. Spelade crocket med Madde & Paulina. Passade mina kusiners katt Måns, en underlig katt men söt!



Augusti: Skulle åkt till Österrike och vandra med mamma men hon ramla och bröt handleden och vrika foten och ska man på semester för att röra på sig så är inte det, det bästa. Så icke nicke. 
Var hemma, blev några utekvällar och lite tråkigheter men sådant får man ta ibland, titta framåt. 
Sandra fyllde 18 år och då var det trevligheter hos Sandra utan utgång, men det var skönt det!
Tog en lite trip till Barcelona i Spanien med Madelene, Jakob och Viktor.



September: Det blev skolkortsdags, spex foto på det med så alla i klassen bestämde oss för spela emo. 
Johanna fyllde 21 år så utgång med några från klassen och Johannes umgänge eller vad man kallar det.
Utgång blev det även när Paulina fyllde 18 år. Sedan blev det nog en och annan till utgång, utgångs månaden ?
Fick även det roliga beskedet att jag skulle vara en av fyra att få åka till Uganda på praktik.



Oktober: Fick en ny kamera så det blev foto promenad med Cissi och så blev det nya och fräscha foton på mig och Viktor. Utgång med klassen blev de också vilket innebar att Maria försov sig till jobbet näst kommande dag, aldrig hänt och nu ställer Maria sex alaram när hon ska till jobbet. Ut gång med bara Louisa, alltid lyckat, vi klädde även denna gång ut oss men bara lite.



November: Jag fyllde 19 år men det är ett tråkigt tal så inte så mycket spektakel kring det. Istället så var denna månadens höjdpunkt resan till Uganda. Planet lyfte på min födelsedag, bättre present går inte att få. 
Där väntade lite problem, mycket intryck och många underbart snälla människor och fina barn. 



December: Vad finns det mer att säga än att Uganda är höjd punkten i december också ? Åkte dock hem efter 24 dagar där nere. Emelie, Emma och Viktoria var de andra tre som fick denna chansen. Köpte med mig en massa saker hem t.ex en tavla som nu hänger ovanför min säng. Julafton kom som alla andra år. 
Jag åkte sedan till Thailand men har dock inga bilder där ifrån har det men de ligger kvar i kameran och håller på att överföras nu. 


Året var bra men såklart fanns det ner gångar man vilket år har inte det ?
Jag tänkter mer att jag ångrar inget jag gjort, faktiskt. 
Istället får jag lära mig av mina misstag och se framåt för jag har underbara vänner, en enastående pojkvän och en familj vars relation blir bättre.
2011
Kommentarer
Postat av: Viktor

vad är en surme :O

2012-01-18 @ 17:04:35


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback