- One Whey.









 
One Whey is the right way.
 
Som tidigare skrivet så har jag beställt proteinpulver som ska shakeas. 
Det kommer från fitnessguru och är av märket One Whey. Jag måste säga att jag är riktigt nöjd!
Super gott och kan alltid se fram emot min protein shake. Med smaken av jordgubb och vitchoklad så kan det inte bli bätte. Jag blandar ut det med vatten. En skopa ( lite mindre än 1 dl ) har jag i. Det står att man ska ha ca 2 dl vatten men jag tycker det blir för klumpigt eller man kanske skall säga tjockt.
Så jag fyller kanse med 3 dl och det passar mig perfekt!
Tar detta någon gång innan jag skall träna, typ morgonen och sedan direkt efter träning men jag har läst lite och forskat runt lite och ja man skall ju hitta det som passar en själv. 
Så när detta tar slut så skall jag göra en ny beställning och då kommer såklart One Whey att få komma tillbaka till mig, dock kanske jag prövar en annan smak, får ju testa mig fram lite.
Sedan kommer nog även One Casein att få komma hem till mig också.
 
One Casein är ett mer långtidsverkande proteinpulver. Det tas upp långsamt av kroppen och motverkar muskelnedbrytning. Även denna har en låg laktoshalt och det är super!
Blir nog att testa smaken Double Chocolate.
 
One Whey är det bästa för att ge musklerna ny energi, alltså påskyndar återhämtningen och jag kommer då fortsätta använda denna direkt efter träning.
Nästa gång skall jag nog testa smaken Vanilla Wildberry.
 
Om jag sammanfattar mig kort så blir det Casein innan träning mellan 1 - 2 timmar innan och Whey direkt efter träning. Jag själv anser att jag inte behöver ta mer än 2 pulver doser per dag. 
Detta blir min komplement och inte mina ersättare. Liksom inte bara pulver efter träning utan pulver, dusch sedan mat. Och innan samma, två knäckebröd eller frukt och pulver för att vara fit for fight. 
 
Mer om One Whey och One Casein.
Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback