- Kroppsanalys.



Då var de läskiga gjort, kroppsanalys.
 
Som jag skrev snabbt igår, så var ju jag på en kroppsanalys.
Läskigt som bara den, att få veta vad man har i fett och bukfett och massa skit. 
Men mina värden var bra, allt såg så bra ut tyckte hon, dock så sa jag att jag hade problem med magen ibland, ganska ofta men jag åt bra med fiberrik mat men ibland kan man behöva mer. 
Det behöver nog jag så hon introducera mig för några fiberrika tabletter. Jag köpte en förpackning och så fick jag en lite doserings ask med mig, helt awesome! 
Så nu skall jag ta tre stycken om dagen, frukost, lunch och middag.
 
Det som jag var mest nöjd med, med mina resultat var nog mina metaboliska ålder. 
Lite kort om metaboliska ålder: 
 
Metabolisk ålder skiljer sig från kronologisk ålder. Din kronologiska ålder är din ålder genom kalenderår, medan metabolisk ålder beror på din ämnesomsättning eller totala antal kemiska processer i kroppen, som är baserad på din hälsa. Om din ämnesomsättningsålder är lägre än din kronologiska ålder, är du i bättre hälsa än genomsnittet. Om din ämnesomsättning ålder är högre än din kronologiska ålder, är du mindre pigg och frisk än genomsnittet. (Källa: http://helbreds.info/14/2010/01/hur-man-berUknar-metabolisk-alder.html)
 
Jag är 20 år, snart 21 och min metaboliska ålder ligger på 12 år. Jag är så frisk så,
Som hon sa igår, nästa gång du fyller år så fyller du ungdom! Haha
Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback