- "Varför slösa bort de sista åren på en lögn?"

Jag fyllas av lycka och kärlek när jag ser denna bild och läser artikeln som jag såg när jag klicka in på boplats.



På äldreboendet i Palms of Manasota vågra Ed Kobee och Al Usack gå hand i hand, trots att de befinner sig i södra USA.

Han och Ed, 74, har varit ett par i 23 år. Som så många andra homosexuella i sin generation levde de länge i 'garderoben'. Båda hade familjer och mer eller mindre vuxna barn innan de vågade komma ut.
Al beskriver det som en turbulent och traumatisk tid, men också som en enorm frigörelse när han och Ed flyttade ihop i en stor villa i utkanterna av Washington. Där bodde de tills de pensionerades från sina säkerhetsklassade jobb på CIA respektive flottans underrättelsetjänst.
- Då bestämde vi oss för att flytta söderut. Vi var helt enkelt trötta på vintrarna där uppe, säger Ed.


Läs hela artikeln här.
Kommentarer
Postat av: Jasmin - The dream of being famous!

Ta gärna en titt på min blogg min dröm är att bli en känd skådis och äga ett klädmärket större än H&M och jag vet att den ska bli sann en dag! Så kolla in min super coola blogg, vem vet du kanske gillar den? Fan snackar jag om såklart du kommer gilla den bästa bloggen som funnits ju!

Fin blogg btw! (Säger vi...)

2012-05-16 @ 18:48:04
URL: http://jaasses.webblogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback