- Bananpannkaka igen.







Ännu ett pannkaks recept.
 
Vart jag än vänder och vrider mig så läser jag om dessa pannkaks recept som skall vara proteinrika och jag har lagt upp en gång innan på dessa som jag gör. 
Men har tänkt att jag skall göra lite tydligare. Så har varit tveksam på om jag skulle lägga upp det nu när jag ser alla andra som gör det men äsch... jag gör väl med det.
Ja ni ser ju på bilderna hur jag gör. 
Och använder endast banan och ägg. De bör stekas på medelvärma och ni bör vara extra vaksamma de bränns lätt vid.
Detta receptet skall räcka till tio pannkakor men det beror ju helt på hur stora man gör dem. 
Jag gör dem lite större än plättar.
Dock ingen bild på de färdiga då jag blev stressad och frös in dem snabbt.
Jag fryser in dem för att jag skall ha de som extra mat ifall jag inte orkar göra middag vilket är rätt ofta. 
 
Inte nog med att de är lätta att göra så är de ju som sagt proteinrika, banan och ägg liksom och det är ju det jag behöver nu när jag tränar så mycket som jag gör. Dock har jag börjat fundera på om jag äter för lite proteinrik mat. Vill ju egentligen inte börja med pulver och shit. Skall försöka att hålla mig till riktigt protein.
Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback